Niedawno ukazał się najnowszy raport "Influencers of Employment Choice" opracowany przez Employer Brand International pod przewodnictwem stratega w zakresie budowy wizerunku pracodawców: Brett Minchigton, MBA. Raport ma też polski akcent, ponieważ w opracowaniu metodologii uczestniczyła także min. Marta Najbert, ekspert marketingu.
Wynika z niego ,że przyciągnięcie najzdolniejszych kandydatów do firmy wymaga wprowadzenia strategii rekrutacyjnych oraz komunikacyjnych ściśle ukierunkowanych na konkretne grupy odbiorców. W badaniu “Influencers of Employment Choice Global Research Study” na temat czynników decydujących o wyborze pracodawcy przeprowadzonym przez Employer Brand International wypowiedziało się ponad 400 pracowników z całego świata. Niżej przedstawiamy część wniosków z badania.
Istotne aspekty wpływające na wybory kandydatów reprezentujących poszczególne grupy:
– kobiety – elastyczny model pracy, przyjazne środowisko pracy;
– mężczyźni – możliwość pracy z liderami, innowacyjna kultura organizacyjna, jasno określone cele;
– pracownicy sektora prywatnego chętniej niż pracownicy sektora państwowego i NGO podejmą pracę w firmie ceniącej przywództwo, nagradzającej za osiągnięte wyniki oraz dającej możliwości rozwoju w międzynarodowym środowisku;
– pracownicy sektora państwowego – elastyczny model pracy, realizowanie przez firmę strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR);
– absolwenci i pracownicy administracji - cenią harmonię w życiu osobistym i zawodowym, dlatego w pracy liczą się dla nich: elastyczność oraz możliwości rozwoju;
– kadra zarządzająca – dla tej grupy znaczenie mają: rodzaj firmy, możliwość pracy z liderami w danej branży, innowacyjna kultura organizacyjna, jasno zdefiniowane cele i wysokie standardy obsługi klienta.
Badanie wykazało również, że:
– oferowanie elastycznego modelu pracy bardziej wpływa na wybory kandydatów z Australii, USA i Kanady, niż państw azjatyckich;
– praca w firmie realizującej wysokie standardy obsługi klienta ma większe znaczenie wraz z wiekiem kandydata (w przypadku pracowników 50+ jest to pięciokrotnie większy wpływ na wybór miejsca pracy w porównaniu do osób 18-29 r.ż.);
– możliwość pracy z liderami jest prawie dwukrotnie silniejszym wabikiem dla pracowników sektora prywatnego niż sektora państwowego;
– inspirujące przywództwo bardziej wpływa na pracowników sektora prywatnego niż pracowników NGO i sektora państwowego;
– kadra zarządzająca jest mniej podatna niż osoby znajdujące się niżej w hierarchii zawodowej na oferty pracy przedstawiające jasne ścieżki kariery.
Raport zawiera wyniki segmentacji globalnej wg. regionu, płci wieku, typu organizacji, poziomu stanowiska pracy i własności. Wyniki pomogą pracodawcom w opracowaniu strategii pozycjonowania i opracowania unikalnej wartości pracodawcy (EVP). Można go zamówić pod adresem:
http://www.collectivelearningaustralia.com/index.php/view/products/item/29
Źródło: www.employerbrandingonline.com oraz tłumaczenie za http://employer-branding.pl/
Pierwszy polski blog o employer branding'u. Chcę podzielić się wiedzą i spostrzeżeniami na temat szeroko pojętego wizerunku pracodawców, rynku rekrutacyjnego oraz rynku pracy w Polsce, obserwując główne trendy i uznane działania na świecie. Pragnę, aby ten blog był źródłem inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się tą tematyką. /First employer branding blog in Poland, introduced to share opinions and knowledge and promote employer branding issues./
1 komentarz:
Z tego badania wynika, że pracodawcy już na poziomie ogłoszenia rekrutacyjnego powinni oznaczać je jako flexi, jeśli na danym stanowisku szczególnie chętnie widzieliby kobietę lub osobę z Pokolenia Y. Oczywiście nastąpi to wtedy, kiedy zaczną zdawać sobie sprawę ze znaczenia elastycznych warunków pracy jako EVP.
Prześlij komentarz