środa, 9 kwietnia 2008

Rekrutacja w Szwecji, ogłoszenia "brandowane" w rekrutacji

Witam,

ponieważ właśnie zmieniłem firmę i byłem z wizytą w Hays w Szwecji, mam kilka ciekawych uwag na temat szwedzkiego rynku rekrutacyjnego:

- w Szwecji działa niewiele w stosunku do Polski firm rekrutacyjnych (300 vs. 3000 ?);
- branża rekrutacyjna rośnie dopiero od lat 90, kiedy to prawnie dozwolono na prowadzenie pośrednictwa pracy i rerutacji przez instutycje pozarządowe i komercyjne;
- większość ogłoszeń jakie zamieszczają nasi Szwedcy partnerzy, we współpracy z klientami, to ogłoszenia z logiem Klienta (sic!), podając następujące argumenty:
- kandydaci wolą zgłaszać się, gdy wiedzą do kogo odbywa się rekrutacja,
- konsultant nie musi tracić czasu na przedstawianie firmy Klienta,
- jest większa przejrzystość w rekrutacji;
- model ten pozwala na budowanie wizerunku pracodawcy (klienta) przez firmę rekrutacyjną (także w opraciu o dodatkowe narzędzia, jak np. microsite).

Zapraszam do odwiedzenia www.hays.se dla potwierdzenia moich słów - linkuję dla ułatwienia do wersji angielskiej strony.

Pozdrawiam,
RK

Brak komentarzy: