Generacja Y Nadchodzi rewolucja - dwudziestolatki podniosą poziom adrenaliny w twojej firmie. Jak wraz z młodymi prześcignąć konkurencję? - polecam artykuł bazujący głownie na komentarzach firmy Universum opublikowany w majowym Manager Magazin. W numerze ciekawe zestawienie pokolenia X vs. Y. Arykuł jest z dużej mierze inspirowany wewnętrznym pismem Universum sprzed jakiś 2 lat, ale i tak ciekawy, bo w Polsce dopiero ostatnio zaczęto o tym mówić.
Wg. badania polscy studenci (absolwenci) zwracają uwagę na:
1. Równowagę pomiędzy zyciem zawodowymi i prywatnym,
2. Ugruntowaną sytuację finansową
3. Secjalizację w danej dziedzinie
4 Pracę nad zadaniami, któe stanowią nowe wyzwania
5. Nazależność zawodową
6. Założenie własnej firmy
7. Pracęmiędzynarodową
8. Anans na stanowisko kierownicze
9. Możliwość zmiany stanowisk w obrebie firmy
10. Zarządzanie projektami
11. Wkład w społeczeństwo
12. Wpływ na strategię firmy
13. Rozwój nowych produktów
Wg. Universum na podst. badania 5468 polskich studentów w badaniu w 2007 roku. Pokazuje to zgoła odrębne czynniki na które zwracają Polacy w stosunku do rówieśników z USA.
W tym samym numerze opublikowano "Good Company Ranking 2008", w którum wzięto pod uwagę czynnika takie jak: strategia, relacje z klientami, z partnerami biznesowymi, z pracownikami oraz zaagnażowanie społeczne - CSR. Zaadano 60 pytań zamkniętych (nie wiadomo komu i jaka próba). Pierwsza 10:
1. Danone
2. ABB
3. BP
4. Kompania Piwowarska
5. Tesco
6. BAT
7. Henkel
8. Pekao
9. TP
10. Citi Handlowy
W numerze przeprowadzono wywiady z przedstawicielami firm, wiec można przecztać o działaniach.
Pierwszy polski blog o employer branding'u. Chcę podzielić się wiedzą i spostrzeżeniami na temat szeroko pojętego wizerunku pracodawców, rynku rekrutacyjnego oraz rynku pracy w Polsce, obserwując główne trendy i uznane działania na świecie. Pragnę, aby ten blog był źródłem inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się tą tematyką. /First employer branding blog in Poland, introduced to share opinions and knowledge and promote employer branding issues./
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz