środa, 28 maja 2008

Definicje employer branding

Ponieaż wiele osób poszukuje definicji Employer Brandu i BRANDINGU, przytaczam kilka:

Brand:
„brand is a name, term, sign, symbol, or design, or combination of them which is intended to identify the goods and services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of competitors” (Schneider, 2003, American Marketing Association)


Employer Brand:
“the employer brand establishes the identity of the firm as an employer. It encompasses the firm’s values, system, policies and behaviors toward the objectives of attracting, motivating, and retaining the firm’s current and potential employees” (p. 3). The Conference Board, 2001

Employer Branding:
Employer branding has been described as the ‘sum of a company’s efforts
to communicate to existing and prospective staff that it is a desirable place
to work’ (Lloyd 2002)

“Employer branding, a relatively new practice in recruiting, is the promotion of unique and attracitive image of the firm as an employer – a distinct employer identity” (Kristin B. Backhouse,2004)

i jeszcze po polsku:

„Wizerunek firmy jako pracodawcy jest jej (odbiciem) ukształtowanym w świadomości aktualnych i potecjalnych pracowników w bazie ich osobistych doświadczeń (w przypadku osób zatrudnionych w firmie) lub też informacji docierających do potencjalnych członków organizacji, których źródłem są osoby tworzące daną organizację oraz wszekiego typu nośniki masowego przekazu.” (A. Baruk, 2006)

Brak komentarzy: