Niedawno dotarł do mnie raport Employer Branding Insitute dotyczący wyników badań między lipcem a grudniem 2008 w takich krajach jak: Afryka, Azja, Australia, Europa/UK, New Zealand, UAE and USA/Canada.
Otrzymano 2025 odpowiedzi. Oto kilka danych:
- Employer branding zyskuje na znaczeniu - 46% firm planuje wzrost nakładów na EB w 2009
- tylko 16% firm określiło janą strategię dla swojej marki pracodawcy. Z drugiej strony respondenci uważają, że jest to klucz do osiągnięcia strategii EB
- Internet rośnie na znaczeniu - rozwój stron www jest głownym działaniem (63% wskazań) podejmowanym przez firmy w kierunku komunikacji marki pracodawcy. Dalej są reklamy rekrutacyjne (61%), budowa marki rekrutacyjnej - recruitment branding (55%), programy wprowadzania pracowników - induction programs(52%), programy rozowju liderów - leadership development programs (46%)oraz badania pracowników - current employee research (46%)
Aby określiś zwrot z inwestycji na EB firmy biorą pod uwagę różne wskaźniki. Sa wśród nich:
- współczynnik rotacji kadr - (42%),
- jakość pozyskanych kadr - (35%),
- liczba aplikacji - (30%)
- koszt zatrudnienia - (29%)
Główne kanały komunikacji w promocji marki pracodawcy to:
- strony kariery (72% wskazań)
- programy wprowadzające (48%),
- programy referencji przez pracowników (44%),
- programy rozwoju i szkoleń (43%).
Więcej o raporcie na www.employerbrandinsitute.com
W imieniu Bretta Michnigtona zapraszam do LinkedIN: We invite you to join our EBI Employer Branding Global Community on LinkedIn at
http://www.linkedin.com/groupRegistration?gid=1338647
Pierwszy polski blog o employer branding'u. Chcę podzielić się wiedzą i spostrzeżeniami na temat szeroko pojętego wizerunku pracodawców, rynku rekrutacyjnego oraz rynku pracy w Polsce, obserwując główne trendy i uznane działania na świecie. Pragnę, aby ten blog był źródłem inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się tą tematyką. /First employer branding blog in Poland, introduced to share opinions and knowledge and promote employer branding issues./
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz