piątek, 14 marca 2008

Dwa badania Employer Brandingu wśród studentów

Nowy rok, nowe kampanie rekrutacyjne, nowy sezon badawczy dla firm działających w obszarze employer brandingu - głównie wśród studentów.

Obecnie dwie firmy prowadzą badania wizerunku pracodawców w tej grupie, o która za chwilę będą zabiegać pracodawcy (ci wychowujący sobie pracowników :)

Universum Communications - Polish Student Survey

Badanie pod adresem:
http://survey.confirmit.com/wix2/p551874916.aspx?reid=1

Oto co piszą promując badanie:
Jóź prawie 7000 polskich studentów wzięło odział w badaniu Polish Student Survey! Dołącz do nich i pokaz swoje zdanie pracodawcom i uczelni! Po wypełnieniu badania otrzymasz od nas dostęp do unikalnej platformy poświęconej karierze - Jungle Career Profile. Po zalogowaniu sie na niej będziesz mógl porównać się do swoich rówieśników - jak oni widza swoja karierę?

Możesz tez wygrać: 2 tygodniowy kurs językowy w wybranej przez Ciebie lokalizacji (Wielka Brytania, Hiszpania, Francja lub Niemcy), lub dwutygodniowa wycieczkę do Pekinu, w trakcie której nauczysz się chińskiego! Dodatkowo każdy uczestnik otrzymuje całkiem za darmo miesięczny abonament na kurs języka angielskiego on-line. Pamiętaj - odpowiadając na nasze badanie pozostajesz anonimowy, a indywidualne odpowiedzi są całkowicie poufne

Oto link do przykładowego raportu Graduate Survey 2007 (ze Szwecji)


Instytut trendence w Berlinie - European Student Barometer 2008

Adres badania:
www.trend-surveys.de/uc/esb08/?a=2351

Dzięki badaniu, w którym uczestniczą studenci najlepszych uczelni w Europie, przedsiębiorstwa polskie i międzynarodowe będą najlepiej wiedziały, w jaki sposób przyciągnąć kolejne pokolenie pracowników.

Do wygrania:
notebooki, iPody, kamery cyfrowe, kursy językowe, talony na zakupy w Amazonie, prenumeraty czasopism i wiele innych.

Badanie jest poufne i anonimowe.


Mogę powiedzieć, że wypełnienie każdej z tych ankiet to niemały wysiłek i wymaga dużo samozaparcia. Dobrze, że już nie jestem studentem (przynajmniej nie kategorii, którą obejmują badaniami), ale być może wtedy miałbym tyle zacięcia aby wypełnić taką ankietę. Plusem natomiast może być duża liczba danych i szczegółowe ich opracowanie.

Minus obu badań: mają właściwie listę zamkniętą największych firm (Universum - chyba 200, Trends jeszcze więcej (choć sporo brandów nieobecnych w Polsce)). Wprawdzie można dopisać tam po 2 nazwy, ale przy takim wyborze, któż tego dokona ?

Niemniej jednak poczekajmy na wyniki...

Brak komentarzy: