Pierwszy polski blog o employer branding'u. Chcę podzielić się wiedzą i spostrzeżeniami na temat szeroko pojętego wizerunku pracodawców, rynku rekrutacyjnego oraz rynku pracy w Polsce, obserwując główne trendy i uznane działania na świecie. Pragnę, aby ten blog był źródłem inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się tą tematyką. /First employer branding blog in Poland, introduced to share opinions and knowledge and promote employer branding issues./
niedziela, 30 marca 2008
Employer brand- jedna marka, różne audytoria
Czy marka firmy jako pracodawcy jest inna niż marka firmy dla konsumenta, dostawcy czy udziałowca? Ciekawą koncepcję przedstawia Green Lion, wg. którego marka jest zawsze ta sama, ale po prostu zmieniają się role jej odbiorców. I tak nasz obecny pracownik, mógł znac firmę jako klient czy dostawca. Przedstawia to wykres.
Przyjmując więc takie założenie warto komunikować wszystkie elementy marki (także te ważne dla pracowników) o wszystkich audytoriów. Oczywiście z odpowiednim rozłożeniem akcentów w zależności do którego z nich w danej chwili kierujemy przekaz.
W praktyce: w materiałach do udziałowców kierujmy 95% informacji ważnych z ich punktu widzenia, a 5% informacji o tym jakim jesteśmy pracodawcą, jakie działania podejmujemy dla swoich pracowników. Są badania, które dowiodły, że podejmowanie takich działań (firma przyjazna matkom) i komunikowanie tego na rynku podnosi wartość akcji firmy (oczywiście w przypadku gdy jest to spółka giełdowa). A więc employer branding można mierzyć !!!
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz