Aby móc dostosować przekaz marki pracodawcy, warto wiedzieć jak najwięcej o swoim "targecie", czyli m.in. potencjalnych kandydatach (w przypadku rekrutacji). W przypadku firm, które zatrudniają inżynierów cenne mogą okazać się informacje z badania wśród studentów politechnik - PROinżynier II.
Komentarz odnośnie EB:
Wiedza to jedno, a zaistnienie w świadomości studentów nauk technicznych to niewątpliwie drugi cel jak przyświeca firmie Prochem SA. Brawo za ciekawą koncepcję i jej kontynuowanie w kolejnym roku ! Niewątpliwie, przyszli inżynierowie mogą zapamiętać nazwę PROCHEMu, jako firmy, która "chce wiedzieć, na czym im zależy w momencie rozpoczynania kariery".
A na czym im zależy przy wyborze pracodawcy ?
Jak widać młodym zależy głównie na wynagrodzeniu:
Oczekiwania finansowe młodych inżynierów lokują się na stosunkowo wysokim poziomie. Respondenci zostali spytani o satysfakcjonujące wynagrodzenie zaraz po studiach, czyli w większości przypadków jeszcze bez doświadczenia zawodowego. Niecałe 2% osób zgodziłoby się na pensję poniżej 1 500 netto, ok. 27% wskazało przedział między 1 500 a 2 000 zł, najwięcej osób, bo 45% byłoby zadowolone z pensji na poziomie 2 000 - 3 000 zł, niewiele mniej bo 22% wybrało przedział 3 000 - 5 000 zł. Co ciekawe, ilość osób oczekujących wynagrodzenia powyżej 5 000 zł spadła z ponad 8% w zeszłym roku do 3,71% w tegorocznej edycji.
Warto zauważyć rożnice wśród absolwentów i specalistów w większym stażem, ale o tym już innym razem...
Oto podsumowanie z badania:
Przyszli inżynierowie chcą pracować w kraju i tylko 2% z nich chce wyjechać z Polski na stałe - to wnioski z II edycji badania PROinżynier, które przeprowadzono wśród studentów pięciu polskich uczelni technicznych. Przy wyborze przyszłego pracodawcy najważniejsze okazały się wynagrodzenie, możliwość rozwoju zawodowego i branża, w której działa firma, cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż zeszłoroczna!
Celem ogólnopolskiej kampanii PROinżynier, organizowanej przez firmę inżynierską PROCHEM SA we współpracy ze Stowarzyszeniem Studentów BEST, jest poznanie planów i oczekiwań zawodowych młodych inżynierów. Jesienią 2007 roku przeprowadzono drugą edycję badania, w którym podobnie jak w roku ubiegłym, wzięli udział studenci Politechnik: Warszawskiej, śląskiej, Łódzkiej, Gdańskiej i krakowskiej AGH. W tym roku w ankiecie wzięło udział 1780 osób - blisko dwa razy więcej niż w pierwszej edycji.
Więcej na: www.proinzynier.pl
Pierwszy polski blog o employer branding'u. Chcę podzielić się wiedzą i spostrzeżeniami na temat szeroko pojętego wizerunku pracodawców, rynku rekrutacyjnego oraz rynku pracy w Polsce, obserwując główne trendy i uznane działania na świecie. Pragnę, aby ten blog był źródłem inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się tą tematyką. /First employer branding blog in Poland, introduced to share opinions and knowledge and promote employer branding issues./
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz